۱۳۹۹ فروردین ۱۵, جمعه

صادق افروز:از قیام زندانیان در ایران باید دفاع کنیم


شیرزن شجاع خوزستانی ، سپیده قلیان در یادداشت هایی که از مشاهدات خود یر شکنجه و آزار زندانیان زندان سپیدار نوشته بود برگ هایی کوچک از شناعت و پلیدی بازجویان و شکنجه گران این زندان را عیان ساخته بود .سپیده در قسمتی از این یادداشت ها می گوید :
«باهم احوال‌پرسی کردیم و زخم‌های تنمان را نشان یکدیگر دادیم، از نگرانی‌هایمان گفتیم و اخر سر زهرا گفت: تو همانی نیستی که دو شب پیش در اتاق بغلی بازجویی میشدی؟ میگفتند کمیسیون (کمونیست) هستی و بهت حمله می‌کردند، گفتم بله زهرا جان، توام همانی هستی که می‌گفتند بگو داعشی‌ام؟
رژیم جمهوری اسلامی از طریق صدا و سیمای انحصاری خود سعی می کند با به خدمت گرفتن دلقک-مزدورهایی مثل مهران مدیری  بر این باور دامن بزند که زندانیانی که از آنها به عنوان عادی نام می برند ، موجودات خطرناکی هستند که بهتر است در زندان ها بمانند . حتی در این موقعیت وحشتناک یورش ویروس کرونا به جان مردم و بستر بسیار مناسب زندان ها ، صلاح نیست تا آنها را بطور موقت هم که شده آزاد سازند .وارد این موضوع نمی شوم که که هیچ چیز «عادی » در نامیدن این انسانها -که خود قربانیان سیستم رانت خوار پرور ، دزد پرور ، چاپلوس و ریاکار پرور جمهوری اسلامی هستند – وجود ندارد .این انسان ها غیرعادی شده اند چون سیستم آن ها را به شکل غیر عادی بازتولید کرده است .برای این زندانیان چاره ای نمانده که از دو راه یکی را در زندان ها انتخاب کنند .یا شاهد کشتار تدریجی خود و هم بندانشان باشند با فرار کنند .زندانیان در ایران زیر سرنیزه جمهوری اسلامی ، راه دوم را انتخاب کرده اند .و پاسخ جمهوری اسلامی مثل همیشه گشودن آتش تیربار و مسلسل بر بدن های زندانیان .
شورش زندانیان سپیدار اهواز آخرین نمونه از چنین قساوتی است . به یقین ، آخرین آنها هم نخواهد بود .به غیر از  این دست از زندانیان «عادی» گروه کثیری از فعالین سیاسی و ملی  در زندان ها تحت شکنجه اند .شیرزن شجاع خوزستانی ، سپیده قلیان در یادداشت هایی که از مشاهدات خود یر شکنجه و آزار زندانیان زندان سپیدار نوشته بود برگ هایی کوچک از شناعت و پلیدی بازجویان و شکنجه گران این زندان را عیان ساخته بود .سپیده در قسمتی از این یادداشت ها می گوید :
«باهم احوال‌پرسی کردیم و زخم‌های تنمان را نشان یکدیگر دادیم، از نگرانی‌هایمان گفتیم و اخر سر زهرا گفت: تو همانی نیستی که دو شب پیش در اتاق بغلی بازجویی میشدی؟ میگفتند کمیسیون (کمونیست) هستی و بهت حمله می‌کردند، گفتم بله زهرا جان، توام همانی هستی که می‌گفتند بگو داعشی‌ام؟
▪از آن‌روز تا همین‌ امروز که ماه‌ها باهم در زندان سپیدار هم‌بند بودیم خواهر هم شده‌ایم‌، و همین امر موجبات خشم اطلاعات را فراهم نمود. زهرا یکی از صدها زن عربی‌ست که در اهواز تحت بازداشت/شکنجه/ستم است‌، به دو دلیل :
یک زن است.
دو عرب است. «
فرار از این جهنم حتی در صورت نبودن کرونا هم ، یک امر ضروری است . حال با وجود این ویروس ، این ضرورت دو چندان شده است .ما به قول زهرا «کمیسیون » های ایران باید با تمام قوا از شورش زندانیان در سراسر ایران حمایت کنیم .
ننگ ونفرت بر جمهوری اسلامی
از قیام زندانیان باید دفاع کرد و آنها را پناه داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر