۱۳۹۲ اسفند ۱۰, شنبه

A letter from Caracas Mike Gonzalez

Is Venezuela burning? A letter from Caracas

Caracas is seeing an uprising of thmiddle classes and the rich. The working class neighbourhoods remain loyal to the government, but also deeply cynical about the extraordinary corruption of the heirs of Chavez. Mike Gonzalez analyses this contradictory situation:
For over a week now, the world’s press and media have carried images of a Venezuela in

۱۳۹۲ اسفند ۶, سه‌شنبه

نه صادق است و نه زیبا کلام ، دروغ های زشت و مهملی می بافد نویسنده : صادق افروز



نه صادق است و نه زیبا کلام - دروغ های زشت و مهملی می بافد

صادق افروز




در هفته ای که گذشت صادق زیبا کلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران ، مناظره ای داشت با آخوند رهدار در دانشگاه صنعتی اصفهان .زیبا کلام که یک ضد مارکسیست دو آتشه است طبق معمول مهملاتی را سر هم کرد و از تلویزیون ضرغامی تحویل مردم داد .به دلیل همین ضد کمونیست بودن هیستریک ،جمهوری اسلامی نق نق های این استاد بی مایه را که جنبه قلقلک دارد تحمل می کند و هر از چندی او را کنار یکی از همین فارغ التحصیلان حوزه می گذارد . در آخرین شوی پخش شده از این نوع، زیبا کلام از موضع یک ناسیونالیست افراطی رضا شاه را تحسین می کند . زیبا کلام معتقد است: 

هزینه سرسام آور دارو در ایران

هزینه سرسام آور دارو در ایران

همسرم مبتلا به سرطان سینه است و باید هرسپتین بخورد. هر بار یک قیمت خریده‌ام. یک بار ۸۰۰ هزار تومان، یک بار ۷۵۰ هزار تومان و یک بار ۶۲۰ هزار تومان. سال گذشته ۴۰۰ هزار تومان بود و تمام داروخانه‌ها هم یک قیمت می‌دادند. حالا هر داروخانه قیمت خودش را دارد و گران‌تر هم شده.» پیرمرد، ماهانه حدود یک میلیون تومان برای داروهای همسرش هزینه می‌کند و با یک حساب عجولانه، می‌گوید که در دو سال گذشته بیش از ۲۰ میلیون تومان پول دارو داده است.
«هر ۲۱ روز یک‌بار و برای هر بار تزریق دارو هم باید ۶۵۰ هزار تومان بدهیم. برای هر نوبت آزمایش پاتولوژی، حدود ۶۰۰ هزار تومان و برای آزمایش‌های دائمی خون و چشم هم هر بار حدود ۳۰۰ هزار تومان پول می‌دهم.»

۱۳۹۲ اسفند ۵, دوشنبه

گفتگو با ناصر زرافشان به مناسبت انتشار کتاب " جریان های اصلی مارکسیسم "

zarafshan

گفتگو با ناصر زرافشان
به مناسبت ترجمه کتاب کولافسکی ، جریان های اصلی مارکسیزم