۱۳۹۱ دی ۲۳, شنبه

Lessons of the Paris Commune F. Engels


Lessons of the Paris Commune

On the 20th anniversary of the Paris Commune of 1871, Frederick Engels wrote a new introduction to Karl Marx's The Civil War in France, with the intention of providing new historical data to the popular book. This text is republished from the Marxists Internet Archive.
Marxist Classics
I DID not anticipate that I would be asked to prepare a new edition of the Address of the General Council of the International on The Civil War in France, and to write an introduction to it. Therefore I can only touch briefly here on the most important points.

۱۳۹۱ دی ۲۱, پنجشنبه

بازهم تحریف حقیقت توسط اکثریت علی اکبر شالگونی


بازهم تحريف حقيقت توسط اکثريت
علی اکبرشالگونی 



اخيراً راديو ـ تلويزيون فارسی زبان بی بی سي، در بر نامه ويژ ه ای به مناسبت سی سالگی انقلاب ايران، اقدام به انتشار خاطرات و نظرات تنی چنداز هنرمندان و فعالين سياسی ايراني، در رابطه باانقلاب ايران کرده است که به صورت فيلم های ويديو ئی می توان در سايت بی بی سی فارسی آن ها را مشاهده کرد.

۱۳۹۱ دی ۲۰, چهارشنبه

شهر و شهر نشینی در نظام آسیایی احمد سیف



شهر و شهر نشینی در نظام آسیایی
احمد سیف


یکی ازمختصات جوامع آسیائی، بدوی بودن تقسیم اجتماعی کار در آن است که به صورت وحدت صنایع دستی و کشاورزی جلوه گر می شود. دلایل وجودی اش را به اختصار وارسی کردیم و دیگر تکرار نمی کنیم و گفتیم یکی از پی آمد های این وحدت این است که شهر خصلتی انگلی پیدا می کندکه اقامت گاه گردانندگان بوروکراسی است و در گیر یک مبادله یک سویه و یک جانبه با روستا. یعنی، در ازای مازادی که می گیرد چیزی به روستا نمی دهد. به همین خاطر نیز هست که صنایع دستی مستقل از کیفیت آنچه که تولید می شود، از دیدگاه فرایند تولید، توسعه نیافته و بدوی باقی می ماند. و به همین خاطر است که این نوع صنایع دستی با همة داستان های جذابی که از مهارت ها گفته می شود که اتفاقا درست هم هست، با بازشدن درهای بازار به روی محصولات وارداتی بسیار شکننده می شوند و توان مقاومت در برابر رقابت خارجی را ندارند. مضمحل شده و از میان می روند. و این پی آمد همان