۱۳۹۲ بهمن ۴, جمعه

خاطرات تلگرافچی رضا شاه ، کودتای 1299 علیه سه جنبش انقلابی

خاطرات تلگرافچی رضاشاه-2
کودتای 1299
علیه سه جنبش انقلابی درایران
 
 
 
 
 50  هزار نفر فقط در تهران از قحطی مردند. توده مردم پوست خربزه و هندوانه، پوست سيب زمينی و خونآبه ذبح گوسفند می خوردند. انگليسی ها وحشت زده از شکست قوای دولتی از قوای مسلح جمهوری گيلان و بيمناک از وصل شدن جنبش های ژنرال پسيان در خراسان و محمد خيابانی در تبريز به جمهوری گيلان و سپس فتح تهران و جمع شدن بساط سلطنت و خودکامگی، فورا فرماندهان روس و مستشاران آلمانی و اطريشی ارتش ايران را برکنار کرده و رضاخان را به فرماندهی قوای نظامی ايران برگماردند و سپس کودتای 1299 را برای انتقال سلطنت قاجاريه به پهلوی ترتيب دادند.

۱۳۹۲ بهمن ۳, پنجشنبه

روحانی در داووس ، فرش بنفش زیر پای سرمایه نویسنده : محمد قراگوزلو

روحانی در داووس؛ فرش بنفش زیر پای سرمایه 
رسوبات اندیشه ی سوسیالیستی و فدائیان جهل

محمد قراگوزلو
• ساده لوحی محض است پروژه ی جدید نئولیبرالیسم ایرانی را به یک مقاله ی سفارشی در یک رسانه ی دست راستی محدود کنیم.باز کردن زنجیر روزنامه نگاران نئولیبرال تنها بخشی از این تهاجم گسترده است. این یورش در عرصه های مختلف صورت خواهد گرفت... در داخل چپ را می زنند و در خارج سند آن را به امضا می رسانند. داووس جایی است برای ثبت این ضربه ...

۱۳۹۲ بهمن ۱, سه‌شنبه

Architects of Iraq's civil war , Eamonn McCann.

Architects of Iraq's civil war

Contrary to the pro-invasion propaganda, the forces of al-Qaeda only gained a foothold in Iraq after the 2003 war, writes Belfast Telegraph columnist Eamonn McCann.
Tony Blair and George Bush at the White HouseTony Blair and George Bush at the White House
IRAQI PRIME minister Nuri al-Maliki on January 6 called on the people of Falluja to rise up and drive out armed groups affiliated to al-Qaeda. He didn't say how he expected them to do this.
News accounts have reported that Falluja has "completely